Gedragscode inzake financiële planning

Wilink Insurance NV
Boulevard Baudouin 1er 25, 1348 Louvain-la-Neuve
Tel. 010 48 01 30 (LLN) | Tel. 09 396 396 0 (Gent)

hello@wilink.be |
www.wilink.be

Verzekerings- en kredietmakelaar
Ondernemingsnummer: KBO 0403.275.718 | IBAN BE37 0682 3043 2428 | BIC GKCCBEBB

Gedragsregels

Bij het verstrekken van advies inzake financiële planning handelen financiële planners

op een eerlijke, billijke en professionele wijze, met het oog op het best mogelijke belang van hun cliënten.

Alle informatie, inclusief reclame-informatie, die aan cliënten of potentiële cliënten wordt verstrekt, moet correct, duidelijk en niet misleidend zijn. Reclame-informatie moet duidelijk als zodanig herkenbaar zijn.

Bij het verstrekken van advies inzake financiële planning houden financiële planners zich aan de bepalingen van de Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming (Boek VI van het Wetboek van Economisch Recht).

Voorafgaand aan het verstrekken van advies inzake financiële planning moeten alle noodzakelijke gegevens over de persoonlijke situatie van de cliënt schriftelijk worden verzameld — onder meer informatie over zijn financiële, familiale en professionele situatie, evenals over zijn doelstellingen en behoeften op het vlak van financiële planning. Deze informatie kan worden verzameld via fysieke dragers, via digitale documenten en/of middelen, of via een geschikt digitaal platform, zodat passend advies kan worden verstrekt.

Voorafgaand aan het verstrekken van advies inzake financiële planning moet met elke cliënt een schriftelijke overeenkomst worden gesloten.

Behoudens uitdrukkelijk verzoek van de cliënt, moet het advies inzake financiële planning gebaseerd zijn op een multidisciplinaire analyse van de situatie van de cliënt die onder meer de volgende domeinen omvat:
het burgerlijk recht;
het fiscaal recht en de fiscaliteit;
de sociale zekerheid en bestaanszekerheid;
de economische en financiële context.

Het advies inzake financiële planning moet gepersonaliseerd en passend zijn, rekening houdend met de verzamelde informatie over de persoonlijke situatie van de cliënt, alsook met zijn doelstellingen en behoeften.

Een advies inzake financiële planning wordt vastgelegd in een schriftelijk, duidelijk en volledig verslag dat aan de cliënt wordt overhandigd.

De financiële planner moet alle redelijke maatregelen nemen om belangenconflicten tussen zichzelf en zijn cliënten, of tussen de cliënten onderling, te voorkomen. Indien een belangenconflict niet kan worden vermeden, moet hij dit conflict identificeren en beheren op een wijze die voorkomt dat de belangen van de cliënten worden geschaad.

2. Contact

Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met: Wilink Insurance NV

NL : Rijvisschestraat 124, 9052 Gent

e-mail : hello@wilink.be

Ontdek onze expertise

Onze experts begeleiden u op basis van uw behoeften

Gepersonaliseerde oplossingen die speciaal voor u zijn ontworpen.

Nieuws

Nieuws in de kijker

Ontdek het laatste nieuws over een brede waaier aan onderwerpen.

Ontdek onze expertise

Onze experts begeleiden u op basis van uw behoeften

Gepersonaliseerde oplossingen die speciaal voor u zijn ontworpen.

Nieuws

Nieuws in de kijker

Ontdek het laatste nieuws over een brede waaier aan onderwerpen.